FAQ Kattenhotel

Bij Chat-o-Resort heb je de mogelijkheid om stage te volgen op onderstaande wijze.

Het runnen van een kattenhotel is namelijk zeer seizoensgebonden. 
Vooral tijdens de schoolvakanties en de maanden juni, juli, augustus en september is het hotel druk bezet.
Tijdens de drukke periodes kan je bij ons stage volgen in de voormiddagen van maandag tem zondag want wij werken 7/7.

  • We hebben niet de mogelijkheid om alle dagen 8 uur aansluitend begeleid werk per dag te voorzien. Afhankelijk van de bezetting is dat doorgaans 3-6 uur in de ochtend en nog 1-2 uur in de avond.
  • de stage uren voorzien we liever in de ochtend
  • Een stageplaats van 1 vaste dag per week bieden we voorlopig nog niet aan.
  • Een voltijdse stage tijdens de maand oktober is niet mogelijk, dit is namelijk de rustigste maand van het jaar na de zomermaanden
  • Vraag eventueel na bij je opleiding of je je stage mag verplaatsen naar de zomermaanden.
  • Een voltijdse stage (8 uur per dag) van 3 maand lopend van februari tot eind mei is helaas niet mogelijk omdat dit ook een groot deel buiten het hoogseizoen valt.
    • Deeltijds waarbij enkel een aantal voormiddagen worden ingepland kunnen eventueel wel bekeken worden

Vrijwillige stages kunnen tijdens onze drukste periodes ook aangevraagd worden. Daarvoor hebben we een aparte verzekering voorzien.

Enkel kandidaten in een opleiding dierenzorg of verwant komen in aanmerking.
Heb je dit niet, dan informeren we graag naar je ervaringen en motivatie.

Takenpakket:
De dagelijkse organisatie bestaat uit de hotelgasten een proper en
aangenaam verblijf te bezorgen, het eten verzorgen, kattenbakken schoonmaken, suites
proper houden, spelen met de katten, de gezondheid van de katten in de gaten houden,
medicatie toedienen en het onderhoud van de algemene delen.

 

Dat kan op voorwaarde dat de kat het toelaat en het stresslevel niet te hoog is. We garanderen dus niet dat we de vachtverzorging hebben kunnen uitvoeren. Dat moeten we afwachten. Indien het in het kattenhotel niet mogelijk zou zijn, betaalt u deze dienst uiteraard niet. Katten die regelmatig eens terug komen, wennen sneller aan hun verblijf en is de kans ook groter dat ze het ok vinden. Beperkte en preventieve vachtzorg zit inbegrepen in de prijs van een All-in pakket. Dit houdt bvb in de pels eens controleren met de vingers en het verwijderen van knopen of een enkele klit (de kat moet het ok vinden, indien niet doen we deze controle niet). 

Indien u koos voor het basispakket rekenen we een mini-trimbeurt aan voor beperkte vachtzorg zoals knopen verwijderen, een enkele klit verwijderen en een check-up doen van de pels. Moet de volledige pels gecontroleerd worden met de kam (bij hele dichte of langharige vacht), heeft de vacht meerdere klitten of is deze zelfs vervilt dan wordt een standaard of scheerbeurt aangerekend ongeacht het pakket. Het voordeel van vachtzorg in het hotel kan zijn dat we dit in stukken aanpakken en iedere dag bvb een klein deeltje doen als een grote trimbeurt te veel zou zijn voor de kat. Op deze manier zorgt die extra manipulatie ook voor minder stress.

Ja zeker! Het kan inderdaad zijn dat uw kat te onzeker is om te spelen met vreemden. U kent uw kat het beste en indien uw kat het ook thuis soms moeilijk heeft met vreemde mensen kan dat bij ons in het Resort ook zo zijn.

Effectieve wilde speelsessies zullen we dan mogelijks niet kunnen doen bij dit type katjes. Niet tegenstaande kunnen we wel op een andere manier het stresslevel bij uw kat zo veel mogelijk proberen te beperken!

Daarvoor zetten we extra in op de "Spirit Essences" van Jackson Galaxy (Amerikaanse kattengedragstherapeut met een rockgehalte ;-) ). Dit is gelijkaardig aan Bachbloesems en kan ondersteunend werken bij katten. Dit zijn druppels die meerdere keren per dag worden toegevoegd aan het water of in de omgeving gesprayd worden. Deze hebben geen neveneffecten op de katten en zijn veilig in gebruik.

Daarnaast zijn ook de kruiden en de speeltjes waar katten zich alleen mee kunnen amuseren zeker ook een meerwaarde, 'alleenspel' werkt namelijk ook relaxerend!

Ook voederpuzzels of het verstoppen van snoepjes zijn allemaal zaken die uw kat zonder de aanwezigheid van een catservant kunnen doen .

En het gebeurt ook wel eens dat we een onzekere kat toch aan het spelen krijgen omdat deze zo getriggerd raakt door ons assortiment aan speeltjes dat helemaal op katten is afgestemd!

Voor poezen die thuis niet of weinig spelen is dit HET moment om uit te zoeken waar uw kat wel mee te triggeren is want spelen is zo belangrijk voor katten om te doen, ja zelfs voor de iets oudere :-)!

Om katten in een hotel te mogen opvangen, schrijft de wet een aantal verplichte vaccinaties voor. Dit is voor de veiligheid van zowel uw eigen kat als de andere katten die in een hotel verblijven.
Vaccinaties tegen onderstaande ziekteverwekkers zijn verplicht:

  • Kattenziekte: panleucopenie (typhus)
  • Niesziekte: rhinotracheitis (coryza)
  • Leucose*

*Let op! Voor poezen die thuis enkel binnen verblijven wordt het vaccin tegen LEUCOSE NIET standaard toegediend! 

Ben je niet zeker tegen wat je kat precies is gevaccineerd? Neem dan een kijkje in ons overzicht van mogelijke vaccins en vergelijk dit met het vaccinatieboekje van je kat.

Bij het maken van een reservatie vragen we u om ons een foto van het vaccinatieboekje door te sturen.

Uw kat dient in orde te zijn met al haar vaccinaties (3 weken VOOR het verblijf), ontwormingen (recent voor het verblijf 1 keer toegediend ) en ontvlooiingen( een maand voor het verblijf en vlak voor het verblijf) om te kunnen verblijven in het Resort (zie algemene voorwaarden), bewaar de verpakkingen om dit aan te tonen en noteer graag de datum van toediening.

U vindt telkens de recentste versie van algemene voorwaarden in onderstaand PDF-document. Het is telkens de recentste versie van de algemene voorwaarden welke van toepassing is.

Dat is inderdaad stresserend, het territorium van de kat bestaat uit gekende geursporen die hij zelf heeft aangebracht: krabben, kopjes geven, slapen… Die gekende geuren zorgen voor een gevoel van veiligheid. Dit haal je weg als de kat op hotel gaat (tenzij je ook een koffertje kattenspullen meeneemt, dan neem je “thuis” mee op hotel!). In Chat-o-Resort worden ook speciale geurprocedures toegepast om die geur zo veel als mogelijk in de omgeving aan te brengen en de geur van vorige kattengasten te verwijderen. Als de kat thuis blijft, verandert haar routine ook tijdens uw afwezigheid en daar blijken katten ook  gevoelig aan te zijn.  Thuisblijven kan dus eveneens heel spannend zijn voor uw kat maar is dat wel de minst stresserende optie voor hem of haar?  Dan kan u ook bij ons terecht voor onze oppasservice aan huis: Chat-o-Maison, oppas aan huis voor katten met dezelfde professionele adviezen en aanpak!

 

Voorlopig hebben we nog geen buitenruimtes ter beschikking. Maar daar wordt in een volgende fase werk van gemaakt! 5 suites zullen dan een privétuintje krijgen zonder contact met andere gastkatten te hebben.

Allen info kan u terug vinden op onze Petcubepagina!

U kan bij ons terecht OP AFSPRAAK tijdens de openingsuren om uw kat te brengen/op te halen. Ook het hotel eens vrijblijvend bezoeken is uiteraard mogelijk maar ook steeds op afspraak.

Openingsuren

  • Maandag: 10:00-12:00 
  • Dinsdag:10:00-12:00
  • Woensdag:10:00-12:00
  • Donderdag: 10:00-12:00
  • Vrijdag: 10:00-12:00
  • Zaterdag: 10:00-12:00
  • Zondag: gesloten ( het is niet mogelijk uw kat dan te halen of te brengen)
  • Feestdagen: gesloten (het is niet mogelijk uw kat dan te halen of te brengen)

Komt u toch zonder afspraak, dan kan het helaas zijn dat u voor gesloten deuren staat.

Op feestdagen worden de katten uiteraard verzorgd maar we maken geen uitzonderingen om katten te laten brengen of op te laten halen. 

Indien u in uitzonderlijk geval toch uw kat wenst op te halen op afwijkende momenten dan de openingsuren (op feestdagen maken we geen uitzonderingen) of ons voorstel wordt er gekeken of dit mogelijk is en vragen we een extra vergoeding van 30 euro bovenop de dagprijs van de begonnen dag. 

Let er aub op dat u het afhaaluur niet te nipt plant aansluitend op uw vlucht of terugreis. Wij kunnen niet garanderen dat wij uw kat nog kunnen uitchecken die dag indien u door onvoorziene omstandigheden niet op tijd kan zijn. 
Wij en de poezen danken u voor het begrip :-) !

We streven er naar de suite zo geurloos en hygiënisch mogelijk te maken. Het poetsen van een suite neemt makkelijk 45 minuten tijd in beslag: dit houdt namelijk het volgende in: alles afwassen en ontsmetten (plankjes, meubels, deuren, ramen, wanden) vervolgens ook de grond stofzuigen en stomen met geurloze en veilige producten (Safe4).  Ook de aanwezige dekentjes beschikbaar in het hotel worden telkens gewassen zodat iedere volgende gast een zo fijn mogelijk verblijf heeft. Bij verblijven korter dan 3 dagen wordt deze toeslag automatisch aangerekend. Ook indien een kat bij een drukke bezetting tijdens zijn verblijf een keer verhuist naar een andere suite kan er een poetstoeslag aangerekend worden voor het schoonmaken van de extra suite. Dank voor uw begrip!