Overslaan en naar de inhoud gaan

Neen, wij hebben er bewust voor gekozen om de poezen GEEN gemeenschappelijke speelruimte te geven en dit zowel voor het vermijden van overdracht van eventuele ziektes via krabpalen, kattenbakken of etensbakjes als voor het vermijden van de vreemde geuren van de andere katten. Dit betekent ook dat een afzonderlijk gebruik van gemeenschappelijke ruimtes risico zou inhouden en dat het niet werd ingericht in het belang van de katten.

Zou jij het fijn vinden om in een reeds beslapen hotelbed met de geur van de vorige bewoner te overnachten? Waarschijnlijk niet :-). Daarom houden we liever ALLES strikt gescheiden!

Hebben de katten dan niet te weinig beweegruimte? Neen! Voor tijdelijke verblijven zeker niet. De suites zijn ongeveer 10m³ groot, dit volume hebben we optimaal benut en we zorgen voor privéspelsessies waar de kat als solitaire jager gewoon op zijn gemak aan kan deelnemen!

Lees zeker ook even onze interessante blogs na over waar katten stress van krijgen: "Cat-stress-list" en "De visie van een kattengedragstherapeut over een kattenhotel"

Daar staat ook nog SUPER waardevolle informatie in om jouw kat een aangenaam verblijf te kunnen verzorgen!!!

Voor gedragsconsulten :

  • Via bancontact of per overschrijving (voor aanvang van het consult)

Voor een verblijf in het kattenhotel en de kattenoppas aan huis:

  • Contant
  • Per overschrijving

De betaling dient binnen 14 dagen bij reservatie te gebeuren en voor aanvang van het verblijf of de oppasperiode.

Voor diensten (trimsalon/gedragstherapie) in het centrum:

  • Contant
  • Via Payconiq/bancontact app. Je scant onze QR-code.
  • Helaas hebben we GEEN bancontactterminal voor betaling met je kaart ter beschikking

Voor cursussen/lezingen:

  • Per overschrijving

 

Heb je hier nog vragen over? Mail ons dan op: [email protected]

Alle info kan je terug vinden op onze Petcubepagina!

Contacteer ons per mail: [email protected] voor meer informatie!

Neem dan een kijkje in ons overzicht van mogelijke vaccins en vergelijk dit met het vaccinatieboekje van je kat.
Je mag ook steeds een foto van het vaccinatieboekje doorsturen naar [email protected] , dan kijken wij het voor jou na!
 

Dat is inderdaad stresserend. Het territorium van de kat bestaat uit gekende geursporen die zij zelf heeft aangebracht: krabben, kopjes geven, slapen… 
Die gekende geuren zorgen voor een gevoel van veiligheid. Dit haal je weg wanneer de kat op hotel gaat (tenzij je ook een koffertje kattenspullen meeneemt, dan neem je “thuis” mee op hotel!). 
Als de kat thuis blijft, verandert haar routine ook tijdens jouw afwezigheid en daar blijken katten ook gevoelig aan te zijn.  Thuisblijven wanneer jij er langere tijd niet bent, kan dus eveneens heel spannend zijn voor jouw kat. 
Ben je zeker dat thuislijven de minst stresserende optie is? Dan kan je ook bij ons terecht voor onze oppasservice aan huis: Chat-o-Maison. Een dienstverlening op maat, met dezelfde professionele adviezen en aanpak!
 

Check ook onze blog: Thuis of op kattenhotel?

Ja zeker! Het is inderdaad mogelijk dat jouw kat te onzeker is om te spelen met vreemden. Jij kent je kat natuurlijk het beste, en indien jouw viervoeter het ook thuis soms moeilijk heeft met vreemde mensen, kan dat ook het geval zijn in het Chat-o-Resort.


Actieve speelsessies zijn dan waarschijnlijk niet mogelijk bij dit type katjes. Naast het spelen, zijn er dessalniettemin nog veel andere manieren waarop we het stresslevel bij jouw huistijger zo veel mogelijk proberen te beperken! Daarvoor zetten we extra in op andere hulpmiddelen zoals Feliway, kruiden en het verstuiven van essentiële oliën.

 Deze hebben laatste zijn volkomen veilig in gebruik omdat we enkel werken met verstuivers, we zullen dit nooit rechtstreeks op de kat toepassen.
Daarnaast zijn ook de kruiden en de speeltjes waar katten zich alleen mee kunnen amuseren een absolute meerwaarde. 'alleenspel' werkt namelijk ook relaxerend!
Ook voederpuzzels of het verstoppen van snoepjes zijn extra dingetjes die jouw kat zonder de aanwezigheid van een cat servant kunnen bezig houden en helpen ontspannen!
Het gebeurt ook wel eens dat we een onzekere kat toch aan het spelen krijgen omdat ze zo positief getriggerd raakt door ons uitgebreid assortiment aan speeltjes en mogelijkheden, net omdat het helemaal op katten is afgestemd!
Voor poezen die thuis niet of weinig spelen is dit HET moment om uit te zoeken waar jouw kat wel mee kunnen triggeren. Spelen is immers heel erg belangrijk voor katten om te doen! Zelfs voor de iets oudere poezen :-)!

Dat kan! Op voorwaarde dat de kat het toelaat en het stresslevel niet te hoog is. We kunnen nooit garanderen dat we de vachtverzorging uitvoeren. 

Katten die regelmatig terugkomen, wennen sneller aan hun verblijf, waarbij de kans ook groter is dat ze het ok vinden.

Beperkte en preventieve vachtzorg zit inbegrepen in de prijs van een All-in pakket. Dit houdt bijvoorbeeld in: de pels controleren met de vingers, het verwijderen van knopen of het verwijderen van een enkele klit,.. Nogmaals, dit gebeurt enkel wanneer de kat het ok vindt. Indien niet, doen we deze controle niet om haar geen extra stress te bezorgen. 

Indien de volledige pels moet worden gecontroleerd met de kam (bij hele dichte of langharige vacht), heeft de vacht meerdere klitten of is deze zelfs vervilt, dan is het nodig om een hoger vachtzorg-pakket bij te boeken, ongeacht het verblijfspakket dat je hebt gereserveerd. 

Het voordeel van vachtzorg in het hotel kan zijn dat we dit geleidelijk kunnen aanpakken en verspreiden over meerdere dagen. Zo kunnen we iedere dag een klein stukje doen, wanneer een grote trimbeurt ineens te veel zou zijn voor de kat. Op deze manier zorgt die extra manipulatie ook voor minder stress en een gelukkigere kat!
 

Neen, dat is niet mogelijk.

Na overleg met onze jurist gespecialiseerd in contractrecht leggen we hier uit wat "overmacht"  exact betekent in België in functie van de overeenkomst voor een reservatie in het kattenhotel.

Bij het aangaan van een overeenkomst gaan beide partijen zowel Chat-o-Gand als de cliënt een verplichting aan:

  • Chat-o-Gand reserveert een suite voor een overeengekomen periode met de daarbij horende zorgen
  • De cliënt zijn verplichting in de overeenkomst is de betaling van de reservatie en dat de kat voldoet aan de wettelijke voorwaarden qua vaccinaties.
Het brengen van de poes behoort niet tot de verplichting. Het annuleren van een reis door externe omstandigheden waar je zelf niet kan aan doen (ziekte, annulering reis, pandemie...)  is geen geldige reden om "overmacht"  in te roepen. 

Wat wel kan, is dat dit gedekt is door de eventuele reisverzekering afhankelijk van hun voorwaarden. Hiervoor dien je jouw reisverzekering te contacteren, liefst bespreek je dit op voorhand om zeker te zijn wat de mogelijkheden zijn! 

Dat betekent dat steeds de betaling verschuldigd blijft zoals overeengekomen in de overeenkomst.

Het gereserveerde verblijf (ons deel van de overeenkomst) kan namelijk wel doorgaan ongeacht of jouw specifieke reis doorgaat. 

"Overmacht" is de onmogelijkheid tot uitvoering van de overeenkomst. Men bedoelt hiermee de absolute onmogelijkheid. "Overmacht" vanuit het standpunt van jou als klant, op deze overeenkomst, kan enkel ingeroepen worden indien je letterlijk helemaal geen mogelijkheden meer hebt om te betalen want dit is je verplichting die je als klant aangaat bij de overeenkomst. 

Overmacht vanuit het standpunt van de klant kan enkel uitgesproken worden door een rechter. Het melden dat je niet kan betalen is niet voldoende om hier aanspraak op te maken.

 

We proberen zo veel mogelijk jouw wensen tegemoet te komen qua suites en je de keuze te geven! Tijdens rustige periodes is de kans heel groot dat de suite zoals vermeld op je offerte kan behouden blijven. 

Indien het echter nodig is om de bezetting van het kattenhotel te optimaliseren in drukke tijden zoals hoogseizoen (doorgaans tijdens de vakanties) behouden wij het recht om je kat in een andere gelijkwaardige suite onder te brengen.

We trachten dan in de mate van het mogelijke rekening te houden met het type suite (bvb een suite in dezelfde gang). Het kan echter niet gegarandeerd worden (uitgezonderd de Disney Suite aangezien deze geen raam heeft, je kat zal nooit zonder uitdrukkelijke toestemming in die suite verblijven.).

Een wijziging van suite door Chat-o-Gand geeft je geen recht op eventueel kosteloos annuleren. Bij annulatie zijn de annulatievoorwaarden van toepassing.

Dank voor je begrip!!!

Bekijk hier onze mogelijkheden voor stage te volgen!

Neen, er is geen rechtstreeks contact tussen de katten en de katten kunnen elkaar niet zien, wat een ENORME geruststelling is want andere katten betekent een gigantische bron van stress!

Lees zeker ook even onze interessante blogs na over waar katten stress van krijgen: " Cat-stress-list" en "De visie van een kattengedragstherapeut over een kattenhotel".

Daar staat ook nog SUPER waardevolle informatie in om jouw kat een aangenaam verblijf te kunnen verzorgen!!!

Wij hebben door onze TOP- locatie in de rustige woonwijk geen buitenruimtes ter beschikking.

Voor buitenkatten bij wie dit een mogelijk tijdelijk gemis zou kunnen zijn entertainen we de katten met veel plezier in hun eigen privésuite met weliswaar een geweldig zicht op een buitenruimte met interessante passage en bekijks van voorbij vliegende vogels!

Voor binnenkatten is het sowieso NIET aan te raden hen buiten te laten als ze dat thuis niet gewoon zouden zijn. Het zou voor hen een extra bron van stress kunnen zijn of in ander geval een gemis  later als ze thuis niet buiten mogen. Laat dus nooit een binnenkat verblijven in een tijdelijk verblijf met buitenruimte als ze daar thuis geen toegang toe heeft!

Ontdek onze GEWELDIGE suites in een virtuele 3-D rondleiding of gewoon hier met foto's en uitleg per suite!

 

 

Tussentijds eens langskomen is mogelijk op afspraak. Echter raden we dit eerder af omdat het verwarrend kan zijn en misschien is jouw kat nog aan het wennen. Normaal linken katten de komst van hun eigenaar in het hotel namelijk aan naar huis gaan. 

 

Bij wijze van uitzondering kan het mogelijk zijn om de kat op te halen of te brengen op momenten die afwijken van de openingsuren (van maandag tot zaterdag). Echter, hiervoor moet een aparte afspraak worden aangevraagd en hangt het af van de haalbaarheid en beschikbaarheid van het team. Voor een dergelijke uitzondering is een bijkomende vergoeding van €35 verschuldigd bovenop de dagprijs van de begonnen dag. Wij reserveren daarvoor extra tijd in de agenda waarop wij geen andere afspraken kunnen inplannen.

Op zon- en feestdagen worden de katten uiteraard verzorgd.
Maar op feestdagen worden er geen uitzonderingen gemaakt in verband met het ophalen of brengen van hotelgasten. 

Hou zeker ook rekening met het afhaalmoment van jouw kat en probeer het tijdstip niet te nipt te plannen aansluitend op jouw terugreis. Wij kunnen immers niet garanderen dat de kat diezelfde dag nog kan worden uitgecheckt indien je door onvoorziene omstandigheden niet op tijd kan zijn. Wij en de poezen danken je voor het begrip! :-)

Neem contact op voor meer informatie: [email protected]

Je kan bij aanvang van je reservatieaanvraag een “FLEXIVOUCHER” aankopen, dit houdt het volgende in:

● Je voegt de voucher toe bij je reservatie.

● Je hebt met de voucher de mogelijkheid om je reservatie éénmalig te verplaatsen binnen het jaar, te rekenen vanaf dat je reservatie normaal van start zou gaan. Dit is uiteraard afhankelijk van de beschikbare plaats op het gekozen moment. Tijdig opnieuw inboeken is aangeraden.

● Je kan de voucher inzetten ieder moment voor de aanvang van je reservatie.

● Je mag de voucher inzetten en het aantal dagen splitsen over meerdere reservaties. Enkel de poetskost zal extra worden aangerekend omdat dit een kost per verblijf is.

● Een volledige of een gedeeltelijke terugbetaling (zoals vermeld in de algemene voorwaarden bij het kopje “Annuleren” p.4) bij een uiteindelijke annulatie van de  verplaatsing vervalt wanneer je de voucher activeert. De voucher is dus GEEN annulatieverzekering maar geeft je de mogelijkheid om eenmalig je reservatie te verplaatsen en dus je reeds betaalde bedrag in te zetten op een ander moment. Voor een annulatieverzekering informeer je best bij je reisagentschap.

  • Bijvoorbeeld: Boek je een verblijf voor 1 juni 2023 en dien je dit verblijf te verplaatsen, dan kan dat eenmalig tot 1 juni 2024. Kan de verplaatste reservatie ook niet doorgaan dan vindt er geen terugbetaling plaats zoals vermeld in de standaard algemene voorwaarden.

● Indien je bij bevestiging van je reservatie geen voucher hebt aangeschaft en je reservatie kan niet doorgaan op het gewenste moment, zijn de standaard annulatieregels (bij het kopje “Annuleren” p.4) van toepassing en blijft de annulatievergoeding gelden. Je hebt dan niet de mogelijkheid de reservatie te verplaatsen.

Gelieve de algemene voorwaarden van het kattenhotel hier te raadplegen.

Je kan bij ons terecht OP AFSPRAAK tijdens de openingsuren om je kat te brengen/op te halen of voor een vrijblijvende rondleiding. 

Openingsuren Kattenhotel

  • Maandag- Zaterdag: 10:00-12:00 
  • Zondag: gesloten ( het is niet mogelijk je kat dan te halen of te brengen)
  • Feestdagen: gesloten (het is niet mogelijk je kat dan te halen of te brengen)

Kom je toch zonder afspraak, dan kan het helaas zijn dat je voor gesloten deuren staat.

 

Contacteer ons per mail: [email protected] of op 09/395 71 95 voor meer informatie!

Wens je in uitzonderlijk geval toch buiten de openingsuren je kat te brengen of op te halen dan wordt er bekeken of dit praktisch mogelijk is in onze planning en wordt er een toeslag aangerekend.

 

De formules voor het kattenhotel kan je vinden op onze overzichtspagina. Bereken zelf jouw prijs op maat met onze prijssimulator!

Lees even onze blog na over de VERPLICHTE VACCINATIES EN ANTI-PARASITAIRE BESTRIJDING op kattenhotel.

Vaccinaties tegen:

  • Kattenziekte
  • Niesziekte
  • Leucose

Anti-parasitaire middelen:

  • Ontvlooien
  • Ontwormen

Je vindt de recentste versie van algemene voorwaarden in onderstaand PDF-document. Het is telkens de recentste versie van de algemene voorwaarden welke van toepassing is. 

Ja, de uitcheckdag wordt inderdaad ook meegeteld. Dat is omdat we die dag wel een volledige ochtendverzorging doen en de uitcheck voorbereiden. Dat zijn dus personeelsuren die moeten worden vergoed. Dat is verschillend met een hotel voor mensen, waar er niet noodzakelijk een dagelijkse verzorging is in de hotelkamer en er de mogelijkheid is om de dag zelf nog te laten boeken door nieuwe gasten.

De suite zelf kan dus niet meer verhuurd worden aan een andere gast omdat de inchecks doorgaans in de ochtend verlopen en er ook voldoende tijd moet voorzien zijn om de suite uitgebreid te ontsmetten en weer voor te bereiden voor de volgende.